You are currently viewing Dragos Tache – Manager DIDACTICA: Este imperios necesar ca tinerilor de astazi sa le descatusam optiunile, pasiunile si interesele!

Dragos Tache – Manager DIDACTICA: Este imperios necesar ca tinerilor de astazi sa le descatusam optiunile, pasiunile si interesele!

  • Post author:
  • Post category:Educatie

Din 15 noiembrie 2016 Didactica a deschis in Pitesti primul centru educational de meditatii si cursuri pentru elevi de gimnaziu si liceu.
In urmatoarele randuri il vom cunoaste pe Dragos Tache – managerul Didactica – un dascal prin vocatie, cu valori si principii educationale inalte si un antreprenor dedicat si responsabil prin felul sau de a fi.
Pe Dragos il puteti cunoaste si in persoana, zilnic intre orele 80:00 si 20:00, la Centrul Didactica (Strada Unirii nr. 11) la sesiunile de Testari Gratuite pentru elevii din clasele 4 – 12.
Iata ce ne povesteste Dragos Tache, manager Didactica, despre experienta lui profesionala, viziunea proprie asupra educatiei de calitate si planurile sale de viitor.

In calitate de profesor, cum percepeti elevii de astazi?
In Romania, dupa 45 de ani de comunism si cei aproape 30 de dupa, invatamantul public ramane unul limitativ, standardele sale inalte ramanand in mare parte doar unele teoretice, din pacate.
Fiecare copil are nevoie sa fie auzit si sprijinit. Trebuie doar sa cunosti modalitatea corecta de a-l intelege si sa gasesti calea de a-l ajuta sa se cunoasca pe sine si sa-si depaseasca temerile. In aceasta consta toata esenta educatiei.
Este imperios necesar ca tinerilor de astazi sa le descatusam optiunile, pasiunile si interesele. Odata ce un copil sau un tanar isi asuma un rol activ in propriul proiect educational, acumularea, maturizarea si discernamantul se amplifica, revarsandu-se, prin abilitati, cunostinte, experienta si caracter, in toate domeniile vietii sale.

Cum ar trebui sa fie profesorii astazi ca sa poata pregati copiii pentru maine?              In primul rand, sa fie oameni. Sa le pese. Sa fie modele. Sa fie preocupati sa tina pasul si sa se pregateasca in permanenta. Provocarile lumii contemporane au nevoie de echilibru, minti deschise catre nou si modele de excelenta.
Este datoria noastra, a profesorilor, sa le oferim indrumarea si instrumentele de care vor avea nevoie in devenirea lor ca adulti responsabili cu un viitor de succes, indiferent ce profesie isi vor alege mai tarziu.
A sti sa inveti lucruri noi, a sti sa-ti organizezi timpul, a avea incredere in tine si a-ti face un plan pentru a-ti atinge obiectivele sunt obisnuinte necesare pentru intreaga viata. Copiii care le deprind din anii de scoala vor avea sanse mai mari sa-si implineasca planurile de viitor.

Cum ati ajuns la decizia de a deveni antreprenor?
Dorinta mea de a deveni antreprenor a fost o urmare naturala a activitatilor derulate pe cont propriu sau in colaborare de-a lungul anilor in diferite segmente ale zonei de afaceri: vanzari directe, network marketing, servicii de recrutare, intermedieri imobiliare, training si consultanta.  Am decis sa pun bazele Didactica pentru ca si eu si alti profesori asemenea mie sa ne putem pune in valoare calitatile de dascali intr-un mediu mult mai prielnic si intr-un mod transparent si echitabil, care nu poate lasa loc de indoieli cu privire la dedicarea si obiectivitatea noastra.
Centrul Didactica reuneste vocatia mea de dascal, pasiunea pentru educatia copiilor, dorinta de a fi parte din schimbarea felului in care formam elevii si dorinta mea de a fi antreprenor al unei afaceri in care cred, cu a carei misiune ma identific si care, prin natura lucrului cu copiii, stiu ca imi va oferi satisfactie personala.

De ce ati ales sa dezvoltati un business in educatie?
Cumva simt ca intreg parcursul meu profesional m-a pregatit pentru aceasta afacere: cunosc foarte bine sistemul de invatamant, dar si mediul de afaceri in care actualii elevi vor trebui sa faca fata profesional in viitor. Prin urmare, imi este usor sa inteleg ce anume au nevoie copiii in plus fata de scoala pentru a reusi mai tarziu in meseria aleasa. Primul pas a fost sa decid domeniul. Stiu ca in afaceri succesul este o certitudine atunci cand gasesti o cale sa legi capacitatea de a fi antreprenor cu domeniul care te pasioneaza si pe care il cunosti cel mai bine. Ambitia de a reusi m-a motivat sa gasesc “formula” cea mai buna pentru a dezvolta un business in educatie. Provin dintr-o familie de profesori, sotia mea este cadru didactic, eu am predat timp de peste 20 de ani ca invatator si ca profesor de matematica. Este un domeniu in care m-am format si pe care il cunosc destul de bine, desi am activat profesional si in afara lui.
In toti acesti ani am putut observa nevoia parintilor pentru o educatie de calitate pentru copiii lor si nevoia elevilor pentru oportunitati educationale care sa-i ajute sa-si construiasca un viitor de succes. In egala masura si profesorii, la randul lor, au nevoie de optiuni mai bune in ceea ce priveste conditiile necesare pentru a-si pune in valoare aptitudinile didactice. Noi toti cred ca avem experienta mediului mai mult limitativ decat propice oferit de sistemul public de invatatmant.

Ce anume v-ati propus sa faceti diferit in cadrul centrului educational pe care il veti conduce?
Vad in acest business oportunitatea de a contribui la transformarea in ansamblu a societatii devenind parte a unui schimbari care are loc in educatie, in slujba tinerei generatii. Sunt convins ca investindu-ne increderea in copii si punandu-le la dispozitie tot ceea ce le este necesar pentru o educatie de calitate, ei ne vor depasi cu mult asteptarile in viitor.
Centrul Didactica ofera solutii reale pentru nevoia parintilor si copiilor pentru o educatie complementara de calitate, desfasurata intr-un mediu prietenos, profesional, independent si etic, furnizand in permanenta informatii cu privire la nivelul de cunostinte, asistenta psihopedagocica si informarea vocationala necesara stabilirii traseului educational si planului de cariera al tinerilor.
Strategia de lucru la Didactica presupune monitorizarea permanenta a procesului de pregatire a copiilor, urmarindu-se evolutia nivelului de cunostinte (conform programei scolare) si comportamentele relevante in procesul de educatie (rezolvarea temelor, atentie, prezenta, incredere, stima de sine, motivatie). Parintii sunt invitati periodic la intalniri de analiza a rezultatelor, pe parcursul carora beneficiaza de consiliere psihopedagogica.