Despre noi

Oricine citeste prezentarea unui produs sau serviciu stie ca menirea ei este sa convinga. Pentru ca mesajul sa fie autentic, cei care il scriu trebuie sa fie convinsi ei insisi de adevarul sau. Noi am ales, de aceea, sa promovam, autoanalizandu-ne fara partinire, ceea ce credem ca ne onoreaza aici si acum, nu ceea ce ne-am dori sa fim, ci mai intai de toate ceea ce suntem, datele functionarii noastre concrete.

Instalat in orasul nostru in imediata vecinatate a Colegiului National ,,Ion C. Bratianu“, pe strada Dumbravei o echipa profesionista a creat Centrul Didactica punand mare pret pe adecvarea la particularitatile de invatare ale elevilor si, desigur, pe comunicarea eficienta si deschisa intre profesori si parinti prin rapoarte periodice de activitate trimise acestora din urma.

Profesorii de la Didactica imbina cu succes exigenta si empatia, respectul fata de ideea de performanta, dar si fata de confortul emotional al elevilor. Cu provocari dintre cele mai diverse, de la testari nationale, bacalaureat si examene de admitere la diferite facultati, pana la concursuri si olimpiade scolare, elevii au nevoie sa isi descopere propriile resurse si sa le activeze. Reusind acest lucru, le aratam ca posibilitatile lor sunt deseori mult peste ceea ce ei insisi ar fi indraznit pana atunci sa creada.

Mediul cald, primitor, cu un decor modern, minimalist, creeaza o impresie de sinteza intre eficienta unui concept de anvergura nationala si atmosfera prietenoasa a unui oras asezat, mai putin tumultuos, in care legaturile intre oameni sunt mai profunde si mai temeinice, construite si intretinute cu mai multa rabdare.

Cea mai importantă parte a realităţii noastre de zi cu zi de la Didactica sunt elevii. Îi întâmpinăm cu încredere şi ne bucurăm când îi vedem devenind treptat mai senini, mai puţin copleşiţi de datoria – apăsătoare deseori – de a şti, de a performa. E drept că nu întotdeauna învăţătura poate să fie percepută ca o încântare: există anumite caracteristici psihofizice ale fiecărei vârste şi plăcerea adevărată a informării, a culturii generale trebuie stimulată, încurajată, dar şi aşteptată cu tactul pedagogic cuvenit. Formarea lor armonioasă este măsura reuşitei noastre. Aici e testul nostru. Şi îl trecem, din fericire, cu succes având în vedere progresele şi mărturiile lor, ale elevilor care vin aici să îşi depăşească lacunele, să îşi dezvolte aptitudini sau chiar să facă performanţă. Iar când spunem «mărturii» nu ne referim numai la testimonialele publicate pe site, ci şi la cuvintele de zi cu zi pe care copiii şi adolescenţii ni le adresează spontan, confirmându-ne că victoria prin educaţie poate fi trăită încă de la vârsta copilăriei, prin reuşitele care le dau încredere şi care ne arată că ne-am îndeplinit, la rândul nostru, obiectivele

Dincolo de nota

De cele mai multe ori, invatatul are o finalitate imediata. Te pregatesti pentru lucrarea de maine, pentru examenul de peste trei luni, pentru momentul in care vei fi ascultat fiindca ,,nu ai nota“.
Psihologii incadreaza aceste obiective in categoria motivatiei extrinseci: mai exact, ceea ce ne determina sa invatam e in afara noastra, nu vine dintr-o nevoie interioara de informare, ci din perspectiva recompensei finale care va fi nota si, la examenele nationale, chiar admiterea la un liceu sau la o universitate de top.

Dar daca am privi mai mult dincolo de ziua marii probe, cand cartile si caietele s-au inchis? Ce ramane dupa nota, dincolo de succes sau esec? Cat din cunostintele deprinse te vor insoti mai departe in viata? Sa indraznim a merge mai departe cu intrebarile: daca ai invata cu placere? Ai mai uita la fel de repede? Cateodata e firesc
ca parcurgerea materiei sa nu fie tocmai o delectare. Fiecare disciplina are laturile ei mai putin atractive. Dar daca, totusi, pasiunea ar fi, de cele mai multe ori, motorul invatarii?

Noi, cei de la Didactica, stim ca cea mai pretioasa reusita a elevilor este nu dobandirea notei bune, ci a competentelor care vor aduce, implicit, rezultate atat pe termen scurt, cat si intreaga viata. De aceea, este esential a-i deprinde sa scrie si sa calculeze corect, sa inteleaga lumea din jurul sau, sa deprinda abilitati de programare, sa construiasca roboti cu zambetul pe buze , bucurosi de realizari. Pentru toate acestea, ii sprijinim sa efectueze o invatare constienta, fiindca examenele vietii lor de profesionisti, de cetateni, de vorbitori de limba romana, de oameni, incep cu adevarat acolo unde se incheie probele scolare